Komisja Europejska zwiększy w 2017 r. wysokość sum gwarancyjnych w obowiązkowych ubezpieczeniach komunikacyjnych OC. W przypadku szkody na osobie minimalną sumę gwarancyjną podniesie do 1 220 000 euro na jednego poszkodowanego oraz do 6 070 000 euro na jedno zdarzenie drogowe. W przypadku szkody materialnej kwotę podwyższy do 1 220 000 euro na jedno zdarzenie szkodowe, niezależnie od liczby poszkodowanych.
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych objęło patronatem Insurance&Reinsurance Run. Jest to bieg środowiska ubezpieczeniowego i reasekuracyjnego na dystansie 10 km, który odbędzie się 9 października w Parku Skaryszewskim w Warszawie.
Wśród kierowców transportujących towary przez Calais narasta poczucie zagrożenia ze strony imigrantów. Firmy przewozowe liczą straty. Wszyscy czekają na pomoc państwa. Tymczasem z pomocą, przynajmniej w części, mogą przyjść ubezpieczyciele.
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych objęło honorowy patronat nad I Konferencją Naukową pt. ?Rozbieżności w ustalaniu zadośćuczynienia na rzecz poszkodowanych oraz najbliższych członków rodziny w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (teoria, orzecznictwo i praktyka)?.
Odpowiedzialność odszkodowawcza w przypadku szkód zagranicznych to problematyka bardzo złożona. Skupia w sobie zagadnienia prawa lokalnego kilkudziesięciu państw, a także prawa międzynarodowego w postaci rozporządzeń unijnych oraz umów międzynarodowych z tymi rynkami, które do europejskiej wspólnoty nie należą. Stopień skomplikowania tej materii sprawia, że interpretowanie poszczególnych zdarzeń stanowi twardy orzech do zgryzienia nawet dla najwytrawniejszych ekspertów.
Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych otrzymało od Rady Biur (Council of Bureaux) informację o zaprzestaniu prowadzenia działalności przez Enterprise Insurance, czołowego ubezpieczyciela na Gibraltarze. Jest to konsekwencja decyzji o przymusowej likwidacji, wydanej 22 lipca 2016 r. przez lokalną komisję usług finansowych - Gibraltar Financial Services Commission.
Nadzór finansowy w Rumunii - Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) cofnął licencję na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej firmie Carpatica Asig oraz wszczął względem niej postępowanie upadłościowe. Carpatica Asig to siódma co wielkości firma ubezpieczeniowa w tym kraju z 7-procentowym udziałem w rynku.
Instytut Europejskiego Prawa Ubezpieczeń Komunikacyjnych (IETL) z Luksemburga zaprasza na XVII Kongres Europejskiego Prawa Ubezpieczeń Komunikacyjnych, organizowany we współpracy z Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, który odbędzie się w dn. 5 ? 7 października 2016 r. w Warszawie.
W 2015 r. ponownie wzrosła liczba szkód spowodowanych przez polskich zmotoryzowanych na drogach innych państw. Nasi kierowcy byli sprawcami aż 52 tysięcy wypadków! Najwięcej szkód spowodowali na drogach Niemiec i Wielkiej Brytanii. W najbliższych latach nie zanosi się na tym polu na poprawę m.in. dlatego, że Brexit pozostanie bez wpływu na ruch polskich pojazdów do Zjednoczonego Królestwa. Udało się natomiast zmniejszyć na zagranicznych drogach liczbę polskich kierowców bez OC.
Wynik referendum w Wielkiej Brytanii nie będzie miał wpływu na dokumenty ubezpieczeniowe uprawniające polskich kierowców do poruszania się po tamtejszych drogach. W dalszym ciągu, aby wjechać swoim pojazdem na terytorium Zjednoczonego Królestwa wystarczy polskie OC.
W dniu 27 czerwca 2016 r. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Zgromadzenie jednogłośnie zatwierdziło sprawozdanie finansowe Biura oraz sprawozdanie z działalności w 2015 r. Udzieliło też absolutorium członkom Zarządu oraz Rady Nadzorczej.
Zmotoryzowani podróżujący po Europie powinni przynajmniej pobieżnie znać przepisy obowiązujące w krajach, znajdujących się na ich trasie. W przeciwnym razie niedostosowanie się do lokalnego prawa grozi surowymi karami. Przekonał się o tym niedawno przebywający w Wielkiej Brytanii właściciel samochodu zarejestrowanego w Polsce.